reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Fandel

Jozef Fandel

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Obyčajný človek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Zbraň na votrelcov

Jozef Fandel

Zbraň na votrelcov

„Kde sa vlastne cítite v bezpečí?“ spýtala sa ma toho dňa, pred rokmi, psychoterapeutka. Zaťala do živého. Uvedomil som si vtedy, že moja prehnaná úzkosť sa ako láva tlačí na povrch na veľa miestach. Zosilňovaná deštrukčnou fantáziou, organizuje v podstate kedy chce v mojej hlave neplánované, nechcené lukulské hody. V pohode aj viackrát denne. Spolu vyvádzajú, akoby tá moja hlava bola ich.

  • 21. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 143x
  • 2
...až na hranicu úzkostnej tmy

Jozef Fandel

...až na hranicu úzkostnej tmy

Prišlo to ako blesk z jasného neba v jedno októbrové ráno minulého roku, ako som sa, šoférujúc auto na ceste z práce, začal pripájať na mestský okruh. Z jedného miesta v bruchu mi zrazu začali do oboch rúk aj nôh vystreľovať ostré šípy. V hlave mi začalo strašne  brnieť. Zároveň akoby ma niekto chcel nasilu vtlačiť do sedadla. Mal som pocit, že prestávam ovládať svoje telo. Chytila ma veľká, dovtedy takmer nepoznaná panika. Myslel som si v tej chvíli, že sa zbláznim. Bál som sa, že každú chvíľku odpadnem.

  • 16. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 049x
  • 0
Tolerantný je len ten človek, ktorý je za registrované partnerstvá?

Jozef Fandel

Tolerantný je len ten človek, ktorý je za registrované partnerstvá?

Otázka registrovaných partnerstiev v poslednom období opäť zatriasla Slovenskom. Zo stromu pritom zleteli, a to aj vďaka koncentrovanému tlaku niektorých médií, iba zástancovia tradičnej rodiny. Pomaly dogmou sa stal názor – ak si proti registrovaným partnerstvám, potom rozsievaš intoleranciu...

  • 19. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 734x
  • 66
Mohol som ju oklamať, ale nakoniec som sa rozhodol pre pravdu

Jozef Fandel

Mohol som ju oklamať, ale nakoniec som sa rozhodol pre pravdu

Tento týždeň som sa opäť presvedčil, že ak nedokážem na svete niekoho klamať, tak je to, okrem detí a rodičov, moja manželka. A ona sa nakoniec ani dlho nehnevala!

  • 29. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 974x
  • 7
Ako Michal Hvorecký asi veľa vtipnej kaše zjedol

Jozef Fandel

Ako Michal Hvorecký asi veľa vtipnej kaše zjedol

Michal Hvorecký je určite solídny autor. A za posledné roky pomerne aj plodný. Podľa informácií z Wikipédie mu od roku 1998 len na Slovensku vyšlo šesť prozaických diel. Ale trošku pokory a tolerancie by mu veru nezaškodilo.

  • 15. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 714x
  • 175
reklama
Môžeme spolu s polovičkou pokojne spávať?

Jozef Fandel

Môžeme spolu s polovičkou pokojne spávať?

Tohto roku tomu bude 13 rokov, čo sme si s manželkou sľúbili navždy vernosť. Keď sme si pred Bohom sľúbili, že budeme stáť jeden pri druhom v dobrom i zlom, v zdraví i v chorobe, v šťastí i nešťastí. Prežijeme bok po boku v manželstve aj tento rok?

  • 11. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 376x
  • 34
O (ne)zneužívaní na fare v Suchej

Jozef Fandel

O (ne)zneužívaní na fare v Suchej

To, čo ukázala TV JOJ v jednej z dnešných reportáží v hlavnom spravodajstve, sa inak ako „novinársky odpad“ nazvať nedá. Absolútny hnus, jeden z ďalších dôkazov, že v honbe za senzáciami, ktoré naženú divákov, poslucháčov či čitateľov, je dovolené všetko. Vrátane vylievanie kýblov špiny. Veď tá špina je len „údajná“. A lejeme ju na hlavu niekoho iného.

  • 10. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 176x
  • 67
O slovenských srdciach na trávniku a na lavičke

Jozef Fandel

O slovenských srdciach na trávniku a na lavičke

Priznám sa, že aj mne sa včera v noci tisli slzy do očí. Vtedy, keď som videl tú obrovskú radosť našich, ktorá prepukla po skončení zápasu. Či keď som videl, ako so slzami pred kamerou márne bojuje (alebo ani nebojuje, lebo sa za ne nehanbí) tréner Weiss. Bol som hrdý na to, že som Slovák. Bol som hrdý na to, akých dobrých futbalistov máme.

  • 15. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 230x
  • 35
Mať sa dobre a menej pracovať?

Jozef Fandel

Mať sa dobre a menej pracovať?

Nevidel som sa s ním už vyše dvoch rokov. Na predvianočnú kávu s ním, vyvolanú proaktívne z mojej strany, som sa preto tešil. Ale teraz som rád, že už máme po nej.

  • 5. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 916x
  • 14
Na odpustenie treba silu

Jozef Fandel

Na odpustenie treba silu

Pred pár dňami som sa na káve stretol s jedným pánom, ktorý sa ku mne pár rokov dozadu, jemne povedané, nezachoval fér. Vtedy pred rokmi som sa cítil po tých jeho podrazoch trošku blbo. Mal som pocit, že som bol iba využitý a odhodený. Veľmi mi ublížil.

  • 29. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 778x
  • 7
reklama
Viera a rodina

Jozef Fandel

Viera a rodina

Mám za sebou krásnu nedeľu.

  • 19. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 630x
  • 79
Na Markíze som videl naozajstné osobnosti

Jozef Fandel

Na Markíze som videl naozajstné osobnosti

Priznám, že reláciu Modré z neba som dnes pozeral prvýkrát. Dostala ma. Najmä prvý príbeh manželov, ktorí vychovávajú (neviem, či som dobre zachytil) desať cudzích detí. Presnejšie – desať teraz už ich detí. Jedno z nich im (aj za ostatné) za odmenu, za výchovu, za lásku, jednoducho za všetko z vďaky vysnívalo dovolenku. Len pre nich dvoch. Len pre rodičov. Pozerajúc ten príspevok, neubránil som sa slzám.

  • 8. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 363x
  • 17
Keby som bol SNS a mojou manželkou by bola SMK

Jozef Fandel

Keby som bol SNS a mojou manželkou by bola SMK

Viem, je to mierne absurdná predstava. Ale napriek absurdite by nás niečo spájalo. Žili by sme pod jednou strechou. Ako by naše spolužitie vyzeralo?

  • 23. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 290x
  • 8
V tej Brage som to asi pekne pomrvil

Jozef Fandel

V tej Brage som to asi pekne pomrvil

Neviete, o čom točím? O včerajšom výprasku „mojej“ Artmedie v portugalskej Brage 0:4. Že či som hráčom Artmedie? Nuž, vraj patrím do základu...

  • 19. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 075x
  • 2
Pohľad Američana (nielen) na USA

Jozef Fandel

Pohľad Američana (nielen) na USA

Stretol som sa pred pár dňami na kúpalisku pri Bratislave s kamarátom z USA. Už viac ako rok žije na Slovensku, spolu s manželkou a dvomi deťmi. Kontrakt v našej krajine mu vyprší v lete budúceho roka. Ten kamarát pochádza z Pennsylvánie. Pri našej debate ma zaujímal, okrem iných vecí, aj jeho pohľad na súčasnú situáciu (nielen) v USA.

  • 25. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 698x
  • 8
reklama
Tak prišli ste domov, chlapče?

Jozef Fandel

Tak prišli ste domov, chlapče?

„Vitaj doma, Jožo,“ podáva mi ruku po konci svätej omše, už pred kostolom, jeden z miestnych kamarátov, s ktorými som ako chlapec vyrastal.

  • 18. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 321x
  • 3
Máme iba jeden pokus

Jozef Fandel

Máme iba jeden pokus

Neplynie ten čas o niečo rýchlejšie ako v čase našej mladosti? Videl niekto vyčerpaný čas?

  • 15. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 046x
  • 3
Bohatý život sa ukáže v zrkadle času

Jozef Fandel

Bohatý život sa ukáže v zrkadle času

Beh života je neúprosný. Každému z nás neúprosne rok čo rok pripomína, že čas nemožno zastaviť. A že kniha nášho života je opäť bohatšia o jednu stranu. Na druhej strane, to je však na tom to krásne. Keď si napríklad človek listuje dozadu a číta, čím boli napríklad vyplnené rozhovory s rovesníkmi počas jednotlivých úsekov nášho života. Pri tom čítaní vidíme akoby v zrkadle prežité roky. Vidíme, že hádam stálo za to žiť.

  • 13. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 927x
  • 2
Napriek všetkému, Božie mlyny melú stále

Jozef Fandel

Napriek všetkému, Božie mlyny melú stále

Priznávam, že čím som starší, čím ďalej tým viac nerozumiem tomu, čo sa deje vo svete a okolo nás...

  • 6. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 192x
  • 3
Hľadajú ženy skôr „zlých chlapov“?

Jozef Fandel

Hľadajú ženy skôr „zlých chlapov“?

Počujúc včera jedného známeho, (ne)zarytého starého mládenca, ktorý sa mi medzi rečou dôverne priznal, prečo sa mu (podľa jeho názoru) zatiaľ nedarí nájsť tú pravú, vrátil som sa myšlienkami pár (už bohužiaľ desiatok) rokov dozadu. Kedy aj mne niektoré nádejné slečny dávali kopačky v štýle „si pre mňa/na mňa príliš dobrý“. Tú alibistickú výhovorku som časom znenávidel. Ale neskôr som pochopil.

  • 31. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 204x
  • 204
reklama
SkryťZatvoriť reklamu