reklama

Mať sa dobre a menej pracovať?

Nevidel som sa s ním už vyše dvoch rokov. Na predvianočnú kávu s ním, vyvolanú proaktívne z mojej strany, som sa preto tešil. Ale teraz som rád, že už máme po nej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Pravé kamarátstvo si predstavujem inak. Podľa mňa pravých kamarátov spájajú (nielen biznisové) témy, ktoré môžu smelo otvoriť (pokračovať v nich) aj po rokoch, keďže sa im zdá, že prestali len pred pár dňami. Praví kamaráti sa môžu na seba spoľahnúť a, povedané slovami skupiny Elán, si aj „prihrávku vrátia“. Človek sa snaží žiť v ilúzii, že to takto jednoducho na tomto svete je. Ale existujú situácie a stretnutia s ľuďmi, po ktorých sa ilúzia stráca a nahrádza ju realita.„Čaf, no ako biznis, už si za vodou?“ prvú otázku mi dáva ešte za behu, vyzliekajúc sa z kabáta.„Ahoj, prajem pekné, požehnané Vianoce. Nie, za vodou nie som. Vieš, že máme iba malý biznis, takže to nie je o veľkých peniazoch, ale skôr o pocite, že človek robí pre seba a že môže žiť a viesť normálny život,“ odpovedám s úsmevom, a pridávam otázku... „Máš sa?“„Ujde to. Práve ma šofér doviezol. Biznis ide, mám kopec aj politických kontaktov. Tohto roku to bolo v štádiu, že som ani nemusel veľa robiť, a zarobil som,“ vysvetľuje pomerne otvorene.„Ehm. Som rád, že sa ti darí,“ nič iné mu na to neviem odpovedať.„Inak teba som preto tak dlho nekontaktoval, lebo som si Ťa zaradil medzi nepoužiteľných ľudí z hľadiska kontaktov a vybavovania vecí na rôznych miestach,“ dostávam zrazu studenú sprchu. Spomínam si, že raz chcel, aby som mu pomohol niečo niekde vybaviť. Aj som jeden kontakt urobil, ale potom sa už neozval. Asi preto, že aj pri tzv. lobbyingu uznávam zásady. „Vieš, aj som sa vtedy snažil pomôcť, ale potom si sa mi už neozval,“ vysvetľujem tichým hlasom. Tú kávu som v tomto okamihu už oľutoval.„No čo už, tak teraz si na tom ako s kontaktmi? Dobre, tak ako iní, čo to tvrdia o sebe? Ja sa nemám čas len tak stretávať. Ideme robiť biznis? Chceš sa mať dobre, a pritom menej pracovať?“ dotyčný sa snaží zachrániť situáciu. Pre seba...„Poviem ti to takto. Myslím si, že to, že človek o sebe niečo veľkohubo oznamuje, ešte nič neznamená. Naozaj vplyvní ľudia v tom pravom slova zmysle to, že majú vplyv, o sebe tvrdiť nemusia. Tým netvrdím, že ja, keď som ticho, ten vplyv mám. Ale ak by som ho aj mal, určite o tom nebudem hovoriť každému,“ končím rozhovor na túto tému. Chcem ešte podotknúť, že biznis sa snažím robiť najmä s ľuďmi, s ktorými účinkuje v našom vzťahu aj istá chémia. Ale to si už nechávam iba pre seba.Po niekoľkých ďalších viac – menej formálnych vetách na margo oslavy Silvestra a novoročných plánov sa po zaplatení kávy (každý si zaplatil osve) rozchádzame. Som rád, že som ho po čase videl. A mimochodom, dobre sa už mám dlho. Vďaka iným veciam a hodnotám ako peniazom...

Jozef Fandel

Jozef Fandel

Bloger 
  • Počet článkov:  110
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Obyčajný človek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu